Music(팝송)

Love is so rare

♡풀잎사랑♡ 2022. 5. 26. 12:35

아빠 사랑해요

매년 오월이 되면 생각나는 노래 그리고 아빠....

Love is so rare....

 

 

Love is so rare

 

Like a tiny seed firmly in the soil

흙 속에 꼭 파묻힌 작은 씨앗처럼
Nurtured with a love I think so rare

아무나 줄 수 없는 사랑으로 키워져
Given room to breathe, given time to see

숨 쉴 공간과 볼 시간을 얻어서
It’s now so clear to me

이젠 내게 너무나 확실하죠
You were there, you were there

거기 있었네요, 당신은 거기 있었네요

 

When I was just a flower afraid out in the forest

내가 그냥 두려워하며 숲속에 있던 꽃이었을 때
Hiding from the shadows all alone

홀로 그림자들을 피할 때
I knew you’d be along, my faith in you was strong

당신이 함께 하리라는걸 알았어요 당신에 대한 내 믿음은 강하니까요


Like our favourite song

우리가 가장 좋아하는 노래처럼
To lead me home, you led me home

날 집으로 이끌기 위해, 당신은 날 집으로 이끌었죠
And with each changing season

그리고 계절이 바뀔 때마다
I grow a little stronger

나는 조금씩 강해져요
Rising up to touch the open sky

활짝 펼쳐진 하늘에 닿기 위해 일어나죠


And if I gave you a reason not to hold me any longer

만약 날 더이상 붙들지 말 이유를 하나 댔다면
You gave me a thousand reasons why

당신은 붙들어야할 천가지 이유를 댔어요 

You are my steady oak standing tall and strong

당신은 곧고 강하게 서있는 나의 굳건한 진리나무예요


Protecting me with everything you have

당신이 갖고있는 모든 것으로 날 지키는 

And I know deep inside

그리고 난 내 깊숙히서부터 알고있어요

I would not have survived Without you by my side

당신이 내 곁에 없었더라면  살아남을 수 없었을 것이라는걸


Oh and I ... I love you dad

아아 그리고... 사랑해요 아빠