Music(클래식)

Schumann-Piano concerto in A minor, Op.54

♡풀잎사랑♡ 2016. 3. 21. 22:33







음악가 중에서 가장 교양이 풍부한 슈만은 어려부터 음악적 천품을 나타냈습니다.

처음에 그는 법률을 공부하다가 아버지가 별세한 후 20세 때부터 음악을 전공하게 되었습니다.
처음에는 피아니스트가 되려고 맹렬하게 연습을 했는데,
너무 무리하여 손가락을 다쳤습니다.

그래서 작곡가로 방향을 돌렸습니다.
한 편 음악 평론가로서 당시 음악계의 형식적이고 상투적이며

보수적인 경향을 깨뜨려 음악계의 공기를 혁신 시키려고 애썼습니다.

 ‘음악 신보 Neue Zeitschrife fur Musik’를 창간하여

펜을 들고 자유롭고 새로운 음악의 발전을 위해 옛 사상과 대결했습니다.

그의 작곡 수법은 지금까지의 고전 양식에서 벗어나

자유로운 사상을 모체로 하여 거기에 형식을 맞추었습니다.

신선한 리듬과 색채감이 풍부한 화성법 등은 그의 작품의 품위를 높여 주었습니다.

그리고 예리한 감수성으로 선율과 하아모니를 가장 개성적으로 조화시켰습니다.

낭만파 문학에 대한 깊은 조예는 그의 음악에 표제적 구상을 뒷받침해 주었다 할 것입니다.
슈만의 음악적 주력은 피아노에 있습니다.

그러나 슈베르트의 뒤를 계승한 리이트 작곡가로서의 비중은 매우 큽니다.

그리고 그 외에 교향곡, 관현악곡, 실내악곡 등 여러 분야에 걸쳐 명작을 남겼습니다.
그는 피아니스트인 클라라와 결혼하기 위해 그의 은사이자 장인이 될 비이크에게

소송을 제기하여 결국 결혼하게 되었다는 이야기는 너무도 유명합니다.

클라라는 그 후 남편의 작품을 계속 연주 발표하여 슈만으로 하여금 명작을 낼 수 있게 하였습니다.
만년에 이르러 슈만은 정신병으로 라인강에 투신했는데, 생명은 구했지만

그 후로 폐인이 되어 2년 간 병원에서 고생하다가 비참한 생을 마쳤습니다.(발췌글)





클라라 조제핀 비크 슈만(Clara Josephine Wieck Schumann, 1819년 9월 13일 ~ 1896년 5월 20일





Schumann의 곡을 가장  Schumann 같지 않게...

Khatia Buniatishvili




저는 개인적으로  아름답고 섹시하고 지적인 Khatia Buniatishvili의 연주를 좋아합니다

그러나 호불호가 확실히 갈리는 연주인 인것은 확실합니다

이런 생각을 해 봅니다

만약에 피아니스트였고 이 곡에 대해서 누구보다 정통했을

클라라 슈만이 환생해서 이 연주를 듣는다면 그녀는 어떤 평가를 내릴까?






Schumann-Piano concerto in A minor, Op.54
Klavierkonzert ∙ hr-Sinfonieorchester ∙
Khatia Buniatishvili ∙ Paavo Järvi

https://youtu.be/3jbHbDena_U


I. Allegro affettuoso
II. Intermezzo. Andantino grazioso
III. Allegro vivace







Khatia Buniatishvili (born June 21, 1987)

is a Georgian concert pianist.




Khatia Buniatishvili began studying piano under her mother at the age of three.[1] She gave her first concert with the Chamber Orchestra in Tbilisi at the age of six. From the age of ten she gave concerts in Europe, Ukraine, Armenia, Israel and the USA.[2] She studied with Michel Sogny at the Villa Schindler in Austria from 1999 to 2002. She graduated from the Tbilisi Central Music School, then entered the Tbilisi State Conservatory in 2004.[3]

Buniatishvili, who has described the piano as a "symbol of musical solitude",[4] chose the piano over the violin despite her perfect pitch. She and her (older) sister Gvantsa learned the piano together and performed duets at home.[5]

Buniatishvili has played with, among other orchestras, the Orchestre de Paris under Paavo Järvi, the Los Angeles Philharmonic, the Vienna Symphony Orchestra, the Orchestre National de France under Daniele Gatti and the Philharmonia Orchestra in London. She has also performed chamber music with musicians including Gidon Kremer and Renaud Capuçon.[6]

In 2010 she received the Borletti-Buitoni Trust Award,[7] and was included in the BBC series New Generation Artists.[8] The Vienna Musikverein and Konzerthaus nominated her as Rising Star for the 2011–12 season, and in 2012 she was awarded Best Newcomer of the Year in the Echo Klassik awards.[9]

In 2010, Buniatishvili signed an exclusive recording contract with Sony Classical Records.[10] Her 2011 debut album marked Liszt’s 200th anniversary, and included his Sonata in B minor, Liebestraum No 3, La Campanella, Hungarian Rhapsody No 2, and Mephisto Waltz.[11] Classic FM stated in its review of the album that "Buniatishvili is a young artist with a huge temperament and technique that puts one in mind of the young Martha Argerich".[12] Gramophone was less impressed, its reviewer Jed Distler criticising a "texturally and rhythmically vague" Liebesträume No. 3 and stating, of Buniatishvili's Sonata in B Minor, that "her antsy rhythmic sense, dynamic miscalculations and general lack of long-range planning wear thin after several hearings".[13] This recording was followed by a 2012 album devoted to Chopin, combining solo piano works with Chopin's Piano Concerto No. 2 in F minor, accompanied by the Orchestre de Paris and Paavo Järvi. The Guardian reported "This is playing straight from the heart from one of today's most exciting and technically gifted young pianists".[14] Gramophone, on the other hand, criticised Buniatshvili's recording of the Piano Concerto No. 2 for a "lack of poise and excessive speed".[15] In 2014, Buniatishvili released her third album on Sony Classical, titled Motherland. Rather than being devoted to one particular composer as her previous albums were, Motherland was an assortment of personally significant pieces, including music from her homeland Georgia. She dedicated the album to her mother.[16][17]

Buniatishvili speaks five languages fluently: Georgian, Russian, German, French, and English.